Grįžti Brigita, balandžio, 15 2025

DIGIRES metodai mokytojams nuo šiol prieinami net aštuoniomis kalbomis

DIGIRES plečia žinių dalijimosi ratą – nuo šiol „DIGIRES vadovas mokytojams: kaip kūrybiškai integruoti medijų ir informacinio raštingumo pratimus pamokų metu?“ pasiekiamas net aštuoniomis kalbomis.

Siekiant atliepti tautinių mažumų poreikius bei plėstis tiek už Lietuvos, tiek už Baltijos šalių ribų, DIGIRES medijų raštingumo ir žiniasklaidos ekspertų komandos sukurti bei tarptautinio projekto BECID (Baltijos šalių kovos su informacijos sutrikimais centras) metu išplėtoti ir praktiškai patikrinti pratimai išversti į anglų, latvių, estų, ukrainiečių, gruzinų, azerbaidžaniečių ir rusų kalbas.

DIGIRES vadovas mokytojams – tai sistemingų, novatoriškų ir įtraukių praktinių pratimų rinkinys su pavyzdžiais ir detaliais scenarijais, kuriuos galima lengvai pritaikyti įvairių dalykų pamokoms ir kuriems nereikia itin didelio išankstinio pasirengimo.

DIGIRES pratimai suformuoti taip, kad visus dalyvius įtrauktų ir įgalintų mąstyti, abejoti viešojoje erdvėje pasirodančia informacija, o taip pat skatintų išeiti iš komforto zonos, nes būtent tuomet vyksta tikrasis mokymasis.

Rinkinį sudaro keturios pamokos su keturiais integruotais metodais.

1) Pamokoje „Teksto pažinimas: ar žinojai, kad skaitome vertikaliai?“ taikomas metodas „Šoninis skaitymas“, mokantis atpažinti patikimo šaltinio dėmenis, vertinti tekstinę ir vaizdinę informaciją patikimumo aspektu. Šios pamokos metu lavinami teksto analizės ir pastabumo detalėms įgūdžiai, ugdomas lėtesnis turinio vartojimas.

    2) Pamokoje „Medijų apsupty: informacijos objektų reikšmė kasdieniam gyvenimui“ pasitelkiamas interaktyvus užsiėmimas „Vaikščiotuvės“, skatinantis pastebėti ir atpažinti mus supančių medijų pasaulį, suprasti informacinių ir medijų objektų reikšmę kasdieninėje aplinkoje.

    3) Pamokoje „Išankstinės nuostatos: kodėl tai pavojinga?“ taikomas interaktyvus užsiėmimas „Kategorizuojančios nuomonės“, padedantis suprasti, kaip dichotominis mąstymas ir dalykų kategorizavimas į „juoda“ arba „balta“ skaldo visuomenę bei stumia ją konfrontacijos, poliarizacijos bei neapykantos kalbos link.

    4) Pamokoje „Informacijos paieška: kaip mes išgyvename neapibrėžtumo sąlygomis?“ taikomas metodas „Neapibrėžtumo suvokimas“, leidžiantis pažinti savo emocijas, elgesį ir informacijos paieškos būdus neapibrėžtumo sąlygomis, ugdantis atsparumą manipuliacijoms ir informacijos sutrikimams, tokiems kaip dezinformacija, netikros naujienos ar propaganda, kurie ypač pasireiškia krizių laikotarpiu ir neapibrėžtumo situacijose.

    Praktines užduotis sudaro išsamus „žingsnis po žingsnio“ planas, patarimai ir rekomendacijos, diskusijai skirti klausimai, visapusiškai padėsiantys mokytojui (-ai) operatyviai ir kokybiškai pasiruošti medijų raštingumo pamokoms.

    DIGIRES metodus rasite skiltyje REZULTATAI.

    Teksto autorė – Kristina Berksun