Grįžti 2023 09 18

Ar tiesa, kad šimtai elektromobilių buvo apleisti, nes per brangu pakeisti jų baterijas?

Nuotraukos iš Prancūzijos naudojamos kritikuoti elektromobilius. Anot socialinių tinklų naudotojų, pakeisti šių elektromobilių baterijas pernelyg brangu, todėl automobiliai palikti irti lauke.

Teiginiai

Beveik nauji elektromobiliai palikti irti, nes per brangu pakeisti jų dalis.

Verdiktas

Iš dalies melas. Tai tikrai nuotraukos iš Prancūzijos. Automobiliai kadaise priklausė įmonei „Autolib“. Jie nedalyvauja eisme, nes įmonė veikė nepelningai ir 2020 metais nustojo tiekti paslaugas. Dabar elektromobiliai parduodami privatiems asmenims, o baterijos išimtos ir jungtys izoliuotos.

Melo detektoriaus komentaras

Ant elektromobilių matosi keletas logotipų. Vienas iš jų – „Autolib“. Atlikus paiešką internete matosi, kad tai yra automobilių dalijimosi platforma, kuri pradėjo savo veiklą 2011 m. ir veikė Paryžiuje, Lione ir Bordo (čia). Elektromobiliais naudojosi apie 150 000 aktyvių naudotojų.

„Autolib“ įmonė paskutiniausias metais veikė nepelningai ir turėjo 230 milijonų eurų skolą (čia), o 2018 m. platformai nepavyko atnaujinti sutarties su Paryžiaus miestu. „Autolib“ vadovybė kreipėsi į valdžios institucijas gauti beveik 300 mln. eurų kompensaciją, kad galėtų toliau tęsti savo veiklą. Negavus reikiamo finansavo nuspręsta uždaryti bendrovę (čia). 2020 m. „Autolib“ nustojo veikti Bordo ir Lione.

Įmonė turėjo apie 4000 elektromobilių, bet daugiau nei 100 000 naudotojų, o tai reiškė, kad vairuotojams buvo sunku rasti transporto priemonių. Kiti vairuotojai palikdavo automobilius purvinus ir apgadintus, tokios būklės jie matosi ir nuotraukose socialiniuose tinkluose. Įmonės konkurencingumui įtakos turėjo konkurencija su kitomis automobilių dalijimosi platformomis.

Nors nuotraukose atrodo, kad automobiliai palikti irti, bet juos vis dar galima įsigyti. Elektromobilius parduoda įmonės „Autopuzz“ ir „Atis Production“. Jie yra keliose lokacijose: Romoranten-Latnė miesto industrinio rajono aikštelėje (čia) ir ant apžėlusio sąvartyno (čia). 2021 m. daugiau kaip 2 500 iš 4 000 automobilių pateko į privačias rankas. Automobiliai yra atnaujinami ir parduodami už 5000 eurų, o kadangi valstybė kompensuoja elektromobilių pirkimą, tai toks automobilis gali kainuoti ir 2500 eurų (čia).

Dėl teiginių apie automobilių keliamą dirvožemio taršos pavojų „Atis Production“ vadovas Paulas Aouizerate’as portalui „France Info“ sakė: „Mūsų transporto priemonės yra tinkamai saugomos. Ugniagesiai yra informuoti, statybvietė gerai organizuota. Visos baterijos išimtos, o jungtys izoliuotos“ (čia).

Elektromobiliai yra mažiau tarši už vidaus degimo variklius turinčius automobilius transporto priemonė, kuri yra skatinama naudotis ES ir taip pat Lietuvoje. Ji prisideda prie anglies dvideginio į aplinką išmetimo mažinimo.