Grįžti Brigita, liepos, 24 2024

Kaip žurnalistai galėtų prisidėti ugdant medijų raštingumą mokyklose: „Lie Detectors“ patirtis

Gegužės 31 dieną gerąja patirtimi ugdant jaunimo medijų raštingumą pasitelkiant žurnalistų edukacijas mokyklose su BECID projekto nariais ir žurnalistais iš visų trijų Baltijos šalių dalijosi Belgijoje įsikūrusios ir Lenkijoje bei Šveicarijoje veikiančios nepriklausomos organizacijos, skatinančios medijų raštingumą ir kovojančios su dezinformacija bei poliarizacija internete „Lie Detectors“ įkūrėja Juliane von Reppert-Bismarck. 

„Itin svarbu dalytis gerųjų praktikų pavyzdžiais bei kurti naujas strategijas, siekiant skatinti medijų raštingumo ugdymą skirtinguose regionuose“, – teigė J. von Reppert-Bismarck.

Pasak jos, žurnalistų kaip savanorių vaidmuo yra pagrindinis „Lie Detectors“ iniciatyvose. „Lie Detectors“ siekis – apmokyti žurnalistus tapti edukatoriais mokyklų klasėse ir tokiu būdu stiprinti jaunimo medijų raštingumą“, – pasakojo J. von Reppert-Bismarck.

Susitikimo metu ji atskleidė, kad „Lie Detectors“ komandai jau pavyko išmokyti daugiau nei 500 žurnalistų, aplankiusių daugiau nei 100 000 moksleivių iš daugiau nei 1000 klasių. 

Pasak J. von Reppert-Bismarck, žurnalistų mokymai trunka pusantros dienos. Dalyviai yra aprūpinami medžiaga, skirta 90 minučių klasės užsiėmimams. Apmokytiems žurnalistams taikomas ir tęstinis mokymas bei palaikymas, siekiant išlaikyti aukštus standartus ir prisitaikyti prie besikeičiančių poreikių. Siekiant užtikrinti veiklos nuoseklumą ir veiksmingumą, taikomos griežtos kokybės kontrolės priemonės, scenarijai ir atsiliepimų formos. 

J. von Reppert-Bismarck akcentavo, kad organizacija „Lie Detectors“ ne tik suburia, moko ir skatina žurnalistus apie savo patirtį pasakoti mokyklose, bet ir bendradarbiauja su mokytojais ir tyrėjais, siekdama nuolat tobulinti savo metodus ir medžiagą. 

Be to, „Lie Detectors“ iniciatyvos yra grindžiamos ES rekomendacijomis – užtikrinamas prieinamumas ir tinkamumas amžiui, nepriklausantis nuo skaitmeninės prieigos ar kalbos skirtumų. Vienos svarbiausių taikomų ES rekomendacijų – gairės, skirtos kovai su dezinformacija ir skaitmeninio raštingumo skatinimui pasitelkiant švietimą (angl. Guidelines for teachers and educators on tackling disinformation and promoting digital literacy through education and training): taikomi patarimai, kaip paskatinti jaunimą tikrinti faktus bei kritiškai mąstyti, atpažinti dezinformaciją ar išmanųjį vaizdo klastojimą. „Lie Detectors“ taip pat glaudžiai bendradarbiauja su „eTwinning“ Europos Komisijos sukurtos iniciatyvos komanda, skatinančia Europos mokyklų bendradarbiavimą pasitelkiant informacines ir ryšių technologijas. 

„Lie Detectors“ iniciatyva – puikus pavyzdys, kaip galima stiprinti jaunimo medijų ir informacinį raštingumą.

Teksto autorė – Austėja Vaičiulevičiūtė