Grįžti Brigita, rugsėjo, 4 2024

Praktiką DIGIRES atlikusi Austėja: „Iš arti pamačiau ir aiškiau suvokiau medijų raštingumo svarbą, ekspertų-tyrėjų darbą“

Vienas iš DIGIRES siekių – į savo veiklas įtraukti įvairių disciplinų studentus, praktikantus. Atliktos projektų valdymo praktikos patirtimi bei įspūdžiais dalijasi šių metų pavasarį prie DIGIRES prisijungusi Vytauto Didžiojo universiteto Integruotos komunikacijos magistro studijų antrakursė Austėja Vaičiulevičiūtė.

Kodėl praktiką nusprendei atlikti DIGIRES?

Praktiką atlikti asociacijoje DIGIRES pasirinkau pirmiausia todėl, kad nenorėjau nutolti nuo Vytauto Didžiojo universiteto bendruomenės: itin vertinu ne tik studijų paskaitose ir seminaruose gautas žinias, bet ir kurso draugų, dėstytojų, administracijos darbuotojų palaikymą, norą padėti, patarti, bendravimą kaip akademinės aplinkos kolegoms.

Be to, būsimą magistro studijų baigiamąjį darbą sieju su misinformacijos raiška antraštėse, todėl praktikos vietos veiklos laukas man buvo itin aktualus: ieškojau iniciatyvos ar įmonės, kuri būtų susijusi su mano interesų lauku, t. y. skatintų medijų ir informacinį raštingumą, mokytų atpažinti ir skatintų užkirsti kelią klaidingos informacijos plitimui. DIGIRES buvo būtent tokia vieta.

Kas labiausiai patiko ir paliko įspūdį šios praktikos metu bei kodėl?

Labiausiai patiko suteikta galimybė kartu dirbti su plataus profilio ekspertų, tyrėjų komanda, šiek tiek įsilieti į jų veiklos kasdienybę, prisidėti prie bendro projekto tikslo – medijų raštingumo ugdymo, kritinio mąstymo skatinimo, patikimo, lengvai suprantamo turinio kūrimo ir sklaidos. Taip pat įspūdį paliko lankstumas, suderinimas su kitomis veiklomis ir darbu, atviras požiūris į idėjas ir palikta erdvė klysti bei mokytis iš savo klaidų.

Kokias užduotis praktikos metu teko atlikti?

Užduotys buvo labai įvairios: nuo straipsnių rašymo ir tekstų vertimo iki praktinio medijų raštingumo vadovo mokytojams dizaino sukūrimo. Norėjau išbandyti dar daugiau veiklų (pvz., socialinių tinklų turinio kūrimą, komunikacijos strategijos kūrimą ar fotografavimą), tačiau dėl praktikos trukmės bei asmeninio užimtumo nesuspėjau to padaryti. Visgi, viliuosi, kad tai gali tapti tęstinės, neformalios praktikos užduotimis.

Kokias studijų metu įgytas žinias ir įgūdžius panaudojai šios praktikos metu?

Atliekant praktikos užduotis padėjo taikomosios komunikacijos bei integruotos komunikacijos studijose įgytos žinios, susijusios su naujienų rašymu ir redagavimu, kūrybiškumo įterpimu į naujienas, vizualinio ir tekstinio turinio suderinamumu, dizaino pagal atitinkamą temą kūrimu. Šios žinios padėjo aiškiau išskirti pagrindines mintis, sudėlioti paveikų tekstą, parengti patrauklius dizaino siūlymus.

Kokių naujų žinių ir įgūdžių įgijai atlikdama praktikos užduotis?  

Tobulinau dizaino, maketavimo bei rašymo įgūdžius naudodamasi Canva profesionaliems maketams ir vizualams kurti, Grammarly ir Deepl klaidoms tekste pastebėti bei vertimams tikslinti. Taip pat, klausydama seminarų bei paskaitų, apie kuriuos rašiau straipsnius, sustiprinau žinias apie dezinformaciją, misinformaciją, medijų raštingumą.

Su kokiais iššūkiais ar sunkumais susidūrei? Kaip sprendei iškilusias problemas?

Laiko planavimas tapo pagrindiniu iššūkiu, ypač derinant praktikos užduotis su darbovietės užduotimis. Tačiau išmokau skirstyti užduotis pagal svarbą ir teikti prioritetą skubiausioms bei svarbiausioms užduotims.

Nemenką iššūkį kėlė ir straipsnių rašymo užduotis. Nors buvau susipažinusi su straipsnių rašymo struktūra, žinojau, kokia informacija yra paveikiausia tokio pobūdžio tekstuose, tačiau procesą šiek tiek apsunkino vaizdo įrašų medžiagos peržiūra, kuria turėjau remtis kuriant naujienas: transkribavimas, pagrindinių minčių išskyrimas ir jų tinkamas išdėliojimas pareikalavo nemažai laiko ir dėmesio. Ši patirtis tapo iššūkiu, tačiau suteikė galimybę patobulinti analitinius ir rašymo įgūdžius, taip pat mokytis efektyviau valdyti laiką.

Vis dėlto, visos praktikos metu atvirai bendravome su praktikos vadove profesore Aukse Balčytiene apie galimybes, užduočių atlikimo terminus ir lūkesčius, susitikimų metu išspręsdavome iškilusius klausimus: čia ir dabar aptardavome parašytus straipsnius, privalumus bei trūkumus, taisytinas vietas – gaudavau tikrai išsamų grįžtamąjį ryšį, kuriuo remdamasi, koreguodavau darbą bei pateikdavau komandai peržiūrėti.

Kaip manai, kaip ši praktikos patirtis pasitarnaus tau ateityje?

Ši patirtis buvo labai vertinga, nes suteikė galimybę praktiškai „prisiliesti“ ir geriau suprasti medijų raštingumo svarbą, ekspertų-tyrėjų darbą. Įgūdžiai, kuriuos įgijau – ypač dizaino ir turinio kūrimo, maketavimo, straipsnių rašymo – bus naudingi bet kurioje komunikacijos srities darbo vietoje.

Praktika taip pat suteikė aiškesnę kryptį mano būsimai komunikacijos specialistės karjerai: sustiprino susidomėjimą medijų raštingumo skatinimu, klaidingos informacijos atpažinimu bei užkardymu ir su tuo susijusia viešąja komunikacija.

Ar rekomenduotum Baltijos skaitmeninio atsparumo tyrimų centrą (DIGIRES) kaip praktikos vietą kitiems studentams?

Be abejo. DIGIRES siūlo turtingą, tarpdisciplininę aplinką, puikiai tinkančią studentams, besidomintiems medijomis, komunikacija, informacijos sklaida, norintiems sustiprinti skaitmeninio raštingumo, sąmoningo elgesio internete, naujienų patikimumo atpažinimo žinias.

Kalbino ir tekstą parengė – Kristina Berksun